Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Henk op de Weegh

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Maandag 23-2-2015. Ria is vandaag jarig, die willen we nog even bellen. Zal ze leuk vinden. Maar goed, als wij opstaan is het in Nederland nog zondagavond, dus dat is te vroeg.
Tegen 10.00 zijn we weggereden van de camping in Wanaka. We hadden inmiddels flink wat last van de jeukbulten van de sandflies. Vooral op de voet zitten er bij ons een hele batterij bulten. Lijkt op een miniatuurweergave van de Southern Alps en dat willen ze laten weten ook. We reden weer door een prachtige natuur. Vlaktes afgewisseld met hoge kale bergen met diepe canyons waar prachtige rivieren doorheen kolken met helder blauwgroen water. Verder weilanden met duizenden schapen en sommige met honderden herten. We genieten weer volop, en het verveeld nooit om te rijden.
Onderweg kwamen we heel veel wijngaarden tegen met fruitboomgaarden. Sommige hadden in een winkeltje een volledige uitstalling van fruit. Vers en zo smakelijk om te zien, dat je je hele bed zou willen opklappen en vol te stouwen met fruit. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan, maar wel hebben we dikke kersen en pruimen gekocht (in februari?). En die waren me toch lekker!!!
Toen we in Te Anau aankwamen hebben we eerst de bus ergens geparkeerd en zijn we door het stadje gelopen. Een gezellig stadje aan weer een mooi meer. Later hebben we wat boodschappen gedaan (want ja, met die vissen is het niet wat geworden dus, …). Oh ja, en daar hebben we spruitjes gekocht!! Deze spruitjes noemen ze hier Brussels Sprout, en waarom ze het hier een Belgische naam geven, snap ik helemaal, want dit zijn geen spruitjes maar …… SPRUITEN.
Daarna hebben we de top 10 camping maar weer opgezocht. Een mooie, goed verzorgde camping, vlak aan het meer en dicht bij de stad. Prima in orde dus. Op de camping hebben we voor morgen een bus/boottocht geboekt naar Milford Sound en het fjordengebied daar.
Tegen half 8 Ria gebeld, bij ons is het avond, maar aan de Zandhorstlaan 79 is nog morgen, en ja hoor, zij lag nog lekker in bed, maar ze was wel enorm verrast dat ze ons hoorde zo aan de andere kant van de wereld. Een leuke verassing toch op haar verjaardag
Morgen weer meer.

• 25 Februari 2015 - 10:08

Jet:

Gefeliciteerd met je zus!! Wat vond ze het super leuk dat jullie even belden!
    Lief hoor!

xx