Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu

Door: Henk op de Weegh

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zaterdag 28-2-2015. We zijn aangekomen bij onze laatste “bushalte” in Nieuw Zeeland. En dit wordt dan ook ons laatste verslag vanuit het “land van de lange witte wolk” zoals de Maories hun land noemen. Van onze reis naar Christchurch valt weinig te vertellen, want het is een lang vlak plateau waar we doorheen rijden. Soms rijden we langs de zee, maar meestal zijn het lange en vooral grote weiden of graanakkers die aan ons voorbij schieten. Wel worden de meeste landerijen besproeid door lange installaties op wielen die soms honderden meters tegelijk spuiten.
Verder wil ik nog even iets kwijt over een ander land, en dat is China. Nu wonen er in het land der chinezen heel veel chinezen, dat weten we, zo’n 1.5 miljard. En die hebben het chinees nieuwjaar gevierd. Het jaar van de geit. En ze moeten gedacht hebben “vort met de geit”, we gaan naar Nieuw Zeeland. Volgens een Nederlander uit Venlo zouden dat er zo’n 2 miljoen zijn geweest. Voor China natuurlijk een schijntje, maar voor Nieuw Zeeland heeeeel veel. Die hebben zelf maar zo’n 4 miljoen inwoners. Maar goed, ik denk dat wíj die 2 miljoen bijna allemaal hebben gezien. Overal kom je ze tegen en vaak met hele gezinnen tegelijk onderweg. Ze zijn heel erg op zich zelf en maken nauwelijks contact. Overigens natuurlijk wel goed voor de toeristische handel van Nieuw Zeeland.
Nou, morgen moeten we de bus inleveren (met een beetje pijn in het hart), en het Apollo inleverstation is hier vlakbij. Daarna inchecken in het Sudima hotel, 350 mtr van het vliegveld af, en dan dat eind terug vliegen. Pfffffffffffff!!
Maar goed we hebben een prachtige (laatste keer dat ik dat woord gebruik) vakantie gehad, spectaculaire natuur gezien en bijzondere dingen gedaan. En dat hebben we mogen doen in 4 weken schitterend weer. Elke dag korte broekenweer. Heerlijk!!
Tot ziens in de Boeskoolstad.
Oh ja, nog even iets, er valt natuurlijk heel veel te regelen voor zo’n reis. Je moet een hele papierenwinkel meenemen en vooral niet iets vergeten. Reispapieren, verzekeringspapieren, voor de camper, ziektekostenverzekering, medicijnpaspoort, internationaal rijbewijs en zo kan ik nog wel even doorgaan. En ja, ik ben inmiddels ook 65 zoals jullie weten en dan wil er wel eens iets ontsnappen aan die grijze cellen. Maar……..ik heb iets ontdekt waardoor het voor de ouderen iets gemakkelijker wordt deze rompslomp tot in kleine hapjes terug te brengen. Je moet er alleen even je tanden inzetten.
Maar daarna hoef je niet meer met die hele papierwinkel rond lopen te leuren. Wil je weten wat het is, kijk de foto’s.
Tot gauw!!