Eerste reisverslag van 5 februari 2015 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag van 5 februari 2015 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag van 5 februari 2015

Door: Henk op de Weegh

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

5 februari 2015
Vandaag het eerste verslag vanuit Nieuw Zeeland.
Na een vermoeiende vliegreis van meer dan 24 uur zonder veel slaap kwamen we dinsdagnacht om half 12 aan op het vliegveld van Auckland.
Na een aantal passages door de douane en een check op verboden middelen zoals een appel of een peer moesten we midden in de nacht vervoer regelen naar ons hotel.
Na wat moeite kregen we iemand van ons hotel aan de lijn die beloofde ons op te halen.
Na 20 minuten kwam zij met een bus voorrijden en konden we samen met een stel uit India, die mij hadden gehoord toen ik belde met het hotel, eindelijk richting ons bed, richting slapen.
De accommodatie was zeer gedateerd, maar who cares, als we maar konden slapen.
De volgende morgen al vroeg uit de veren en Apollo, ons camper verhuurbedrijf gebeld.
Zij kwamen ons netjes halen en daar aangekomen stond er een nieuwe bus voor ons klaar.
Deze was nog maar 2 maanden oud en zag er strak uit. Na een hele uitleg en papierenwinkel konden we eindelijk onze eerste km maken. Een 7.35 mtr bus, automaat en links rijden!! Maar het ging, en na de eerste boodschappen op weg. Van Auckland naar Cove Waipu, onze eerste stop. De regen kwam met bakken uit de hemel, dus het zat ons niet mee. Maar goed we hadden ons geïnstalleerd en daarna wat slaap ingehaald.
Donderdagmorgen vroeg op na heerlijk te hebben geslapen. Daarna fijn even aan het strand gelopen van de grote oceaan en het water rond onze enkels gevoeld en toen weer onze camper in, richting Paihia. Daar ’s middags even lekker op een terrasje gezeten met een lekker biertje. Nog een Groninger ontmoet die al 44 jaar in Vancouver woonde en even met z’n zeilboot kwam overwinteren in Nieuw Zeeland. Een oude KLM piloot die het prachtig vond om nog even weer z’n oude moedertaal te spreken.
We vermaken ons prima. Heerlijk in de korte broek hier, terwijl het in Nederland wintert, er zijn vervelende dingen om te doen.
Groetjes en tot het volgende verslag.
Hannie en Henk

• 05 Februari 2015 - 12:07

Cilia:

Wat heerlijk om te lezen. In Paihia aan dat mooie ding direct aan het water gezeten?
    waar je zo mooi over het water kunt uitkijken?
    Nog met de boot naar Russel geweest? Zeer de moeite waard om even in de baai te
    zittendn rond te wandelen.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag. Cilia

• 05 Februari 2015 - 12:08

Herman Verheijen.:

Hallo wereldreizigers fijn jullie te zien .Geniet vooral jullie verdienen het.

• 05 Februari 2015 - 12:41

Corrie Voortman:

Fijn te horen dat jullie goed zijn overgekomen. Nu is het genieten.

Groeten uit een winters Borculo.

• 05 Februari 2015 - 12:58

Joop Verheijen:

Mooi dat jullie het naar je zin hebben..genieten geblazen. vr gr Hettie en Joop.

• 05 Februari 2015 - 21:34

Gerard Schouwink:

Mooi zo'n reisverslag. Merk wel dat jullie nog even op gang moeten komen. Time-lag natuurlijk. Heel veel plezier en hou ons op de hoogte, heb op de kaart al gekeken waar jullie zo ongeveer zitten.

• 06 Februari 2015 - 00:44

Guido&Alwie:

Hey Hannie en Henk
    wat leuk om iets van jullie te horen. Ben nu al jaloers in een korte broek en de oceaan te voelen aan je voeten, inderdaad heel vervelend-:. Vanavond was Jet hier met het fantastische nieuwtje. Wat leuk worden jullie Opa en Oma. Geweldig vooruitzicht.Gefeliciteerd!!!!. Was jammer genoeg zelf niet thuis had een presentatie. Guido vertelde het me. Genieten van jullie verslag.

Groeten uit de Boeskoolstad

• 08 Februari 2015 - 19:44

Gerard Schouwink:

Waar blijven de reisverslagen ???

• 08 Februari 2015 - 22:47

Elly En Gerry:

Hallo Hannie en Henk,

na een beetje zoeken op de site van waarbenjij.nu jullie gevonden.
    na een lange vliegreis is het altijd even zoeken naar het vervoer richting hotel.
    en als je dan maar kunt slapen is het altijd goed.
    laat vooral de komende weken van je horen en zien
    ook gefeliciteerd met het opa en oma zijn

groeten uit oldenzaal