Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu

Blenheim

Door: Henk op de Weegh

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Zondag 15-2-2015 en hier dan het eerste verslag van de Zuiderlingen (niet te verwarren met zonderlingen). In Oldenzaal barst vandaag het Carnaval los. De grote optocht vanmiddag waar van allerlei flauwekul meeloopt en dan lekker feestvieren. Onze optocht begint al om 6.00 ’s morgens. Dan loopt onze wekker af … en dat is echt geen flauwekul. Ach ja, unterschied muss sein. Wij moeten de ferry halen van 14.45 uur en we willen op tijd zijn. Dus vroeg weg. Het was lekker rustig op de weg en na diesel getankt te hebben en zelf een lekkere bak koffie aan één van de vele stranden, waren we om 11.45 uur in Wellington. Ik was de incheck baan al ingereden, maar kreeg te horen dat die pas om 13.00 open ging. En dus zijn we teruggereden naar een parkeerplaats net buiten het hek.
Ja, en wat doe je dan in tussentijd? Juist ja, een lekker eitje opbakken met spek. Lekker hoor.
Tegen 13.00 uur ingecheckt en na een tijdje wachten konden we op de ferry. Best wel een grote, maar we zijn wel wat gewend naar Noorwegen. Die zijn nog veel groter. De tocht naar het Zuidereiland door de Marlborough Sound is geweldig en het doet denken aan Noorwegen. We voelen ons dus direct thuis.
Tegen 17.45 uur reden we de wal weer op en we hadden er voor gekozen om niet de eerste camping in Picton te nemen, maar de tweede in Blenheim. Dat pakte goed uit, want er was plaats genoeg, en we konden direct inchecken. Morgen gaan we naar Kaikoura.
Voor ik dit verslag sluit, moet ik nog even iets kwijt over het verhaal van het fotolenskapje en het ravijn. Ik ben, denk ik, wel iets te beeldend geweest. Het kapje lag nl. maar +/- anderhalve meter onder mij, op een vast rotsblok en hoewel ik er overheen moest klimmen, dat moet ik toegeven, had ik mij nog kunnen vasthouden aan datzelfde hek. Dus de huzarenstukjes van deze stuntman van 65 vallen nog wel mee hoor.
Tot het volgende verslag.

  • 15 Februari 2015 - 10:40

    Cilia:

    Goed dat je het verhaal even tot de werkelijkheid hebt teruggebracht, hoeven we ons
    geen zorgen te maken dat je nog meer domme dingen gaat doen; luister nou gewoon
    naar Hannie.
    Gaan jullie nog zwemmen met de dolfijnen in Kaukoura??

  • 15 Februari 2015 - 11:42

    Paulien Kooiker:

    Ha Hannie en henk...
    Super deze verslagen , jullie schrijven het zo duidelijk op ,we beleven het hier ook een beetje mee.
    Genieten dat doen jullie met volle teugen, houden zo.... en doot henig an .
    groetjes oet rossum.

  • 16 Februari 2015 - 12:14

    Raymond Verheijen:

    Hoi Hannie en Henk,

    Marloes en ik lezen jullie mooie verhalen graag en herbeleven op deze wijze ook weer een beetje onze eigen reis door het prachtige Nieuw-Zeeland.

    Hopelijk lukt het jullie om walvissen te spotten in Kaikoura.

    Geniet nog optimaal samen van al het mooie wat het zuidereiland te bieden heeft en bedankt dat jullie ons ook een beetje mee laten genieten.

    Groetjes Raymond & Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Nieuw Zeeland 2015

Een bijzondere reis o.a. vanwege mijn 65e verjaardag

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2015

Slot

28 Februari 2015

Christchurch

28 Februari 2015

Christchurch

27 Februari 2015

Oamaru 2

26 Februari 2015

Oamaru
Henk

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10183

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Nieuw Zeeland 2015

Landen bezocht: