Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Henk Weegh - WaarBenJij.nu

Ohakune

Door: Henk op de Weegh

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vrijdag 13-2-2015 (oei,oei, heeft vrijdag de 13e ook dezelfde betekenis aan deze kant van de wereld?). Vandaag eigenlijk niet zoveel te melden. We zijn van Rotorua naar Taupo gereden.
Onderweg even gestopt bij een groot stuwmeer en naar een stroomversnelling gelopen.
Even een fotootje maken en dan weer verder…. Maar ja, dan valt mij dat domme beschermkapje van de lens uit de tas. Hobbel de hobbel en hij ligt even iets lager in het ravijn. Maar goed ik kon hem nog zien en zelfs zo pakken. Even over het hek klimmen, niets gevaarlijks aan. Tenminste dat vind ik. Hannie ziet dat heel anders, die verklaart mij voor gek en wil dat gedoe niet zien.
Nou ja, ik heb er dan ook maar van afgezien, want het laatste wat ik wil is natuurlijk brokken maken, zij het vanwege een tuimelpartij of vanwege bewolking op het zonnig karakter van onze vakantie.
Overigens kon ik in Taupo al voor $ 6,= een nieuw kapje kopen. Opgelost dus.
Taupo ligt aan een prachtig meer en is één van de geliefdste vakantiebestemmingen van de Nieuw Zeelanders zelf. Er zijn allerlei watersport activiteiten en er is een heus uitgaanscentrum.
Het meer zelf staat bekend om de forellenvangst. Het hele jaar door worden er van die grote jongens gevangen. Ik had wel een dagje forellenvangen op de boot willen meemaken, maar goed je kunt niet alles hebben en we hebben de camping opgezocht. Wij gaan voor de Top 10 Holiday Parks, want dat zijn fijne campings met goede faciliteiten en we hebben een kaart van beide eilanden waar deze campings opstaan, dus we houden dat denk ik maar een beetje aan.
We wilden ’s avonds nog naar de Huka Falls wandelen, maar het begon te regenen, dus daar hebben we maar van afgezien. Gaan we er morgenvroeg langs. De regen had overigens nog wel tot gevolg dat er een prachtige, wat zeg ik, twee, prachtige regenbogen kwamen te staan. 2 volle bogen en ik heb ze nog nooit zo scherp afgetekend gezien. Wij gaan er maar van uit dat Riet en Herman even van “boven” zijn neergedaald om zich even aan ons te laten zien, even laten weten dat ze meedelen in ons kleurrijk avontuur.

Zaterdag 14-2-2015 zijn we ’s morgens eerst boodschappen wezen doen en toen zijn we naar de Huka Falls gereden. Daar wat foto’s en films gemaakt en toen zijn we doorgereden naar het Tongariro nationaal park. Het park met de grote vulkanen. In de Lord of the rings komt dit park voor als Mordor en de Mt Ngauruhoe als Mount Doom. Indrukwekkende vulkanen met kratermeren waar allerlei wandelingen doorheen lopen. Maar voor de lange en steile tochten heb je goede conditie en een paar goeie knieën en heupen nodig. Dus zijn wij maar voor de tocht naar de Taranaki Falls gegaan. Even goed een flinke klim van zo’n 3 uur. Maar het was de moeite waard en we hebben weer prachtige natuur gezien.
Later zijn we naar Ohakune gereden, waar we weer een Top 10 Park hebben opgezocht.
Een kleine camping maar het hele luxe douches. De douche wordt nl. lekker verwarmd en als je in het badhokje staat wordt je van boven heerlijk beschenen door een paar verwarmende lampen.
Goed hoor voor een paar vermoeide spieren. Deze luxe is, denk ik, vanwege het grote skigebied wat hier is en dit is natuurlijk een wintercamping. En ja dan kun je de mensen in hun blootje natuurlijk niet in de kou laten staan.
Vanavond vroeg naar bed, want we willen er tegen 6 uur morgenvroeg weer uit. Morgen moeten we nl. een flink eind rijden naar Wellington, waar de ferry pakken naar het Zuidereiland. Ik heb gisteren de boot al besproken voor 14.45 uur, dus we moeten er op tijd zijn.
Tot horens op het Zuidereilend.

  • 14 Februari 2015 - 12:21

    Cilia:

    Hannie en Henk, wederom dank voor jullie verslag.
    Ik (be)leef met jullie mee, kijk mee en ervaar mee en zie alles weer voor me.
    En ik weet zeker dat het genieten voor jullie nog lang niet ten einde is, dus......
    keep us posted!!! Cilia

  • 14 Februari 2015 - 13:06

    Herman En Emma.:

    Hi Hannie en Henk. Prachtige foto's , vooral van de regenboog, wat is het mooi daar, geniet ervan . liefs uit Deventer.

  • 14 Februari 2015 - 15:47

    Tante Ria:

    Ha lieve papa en Hannie!!

    Ik zie dat jullie het gezellig hebben en dat gun ik jullie heel erg!!
    Ik hoop jullie gauw weer te zien :)

    Heel veel kusjes, van Ria

  • 14 Februari 2015 - 20:10

    Marcel En Marielle:

    Haai, hier hengelo!!!

    Jazeker is het belachelijk om een ravijn in te dalen......vooral voor een fotokapje!hahaha dat soort praktijken doen wij ook niet hier int oosten!!! (Als we al ravijnen hadden.......hahahaha)

    Weer geweldige mooie fotos!!!geniet er lekker van!!!hier alles goed!!!!


    Dikke kus en knuffels
    marcel en mij

  • 14 Februari 2015 - 21:42

    Guido&Alwie:

    Hey Hannie en Henk

    prachtige foto´s wat is het mooi daar!! Hebben jullie wel tijd om alle indrukken te verwerken?

    Jullie hebben wel een strak schema. Geniet met volle teugen.
    Hier storten we ons in het carnaval gedruis.

    Groeten vanuit een bruisende Boeskoolstad en tot het volgende verslag:

  • 14 Februari 2015 - 23:25

    Gerard Schouwink:

    Pas op dat je conditie niet te veel gaat toenemen...kan nu al met moeite winnen met tennis. Ziet er allemaal geweldig uit daro, mooie regenboog en even mooie beeldspraak.....Een tip voor Henk....aan zo'n beschermhoesje kun je volgens mij ook een touwtje hangen dat je dan om de riem van de camaera hangt, raakt je het nooit meer kwijt en heb je ook geen discussies meer over gevaarlijke afdalingen in ravijnen..... Blijf genieten !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ohakune

Nieuw Zeeland 2015

Een bijzondere reis o.a. vanwege mijn 65e verjaardag

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2015

Slot

28 Februari 2015

Christchurch

28 Februari 2015

Christchurch

27 Februari 2015

Oamaru 2

26 Februari 2015

Oamaru
Henk

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10167

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Nieuw Zeeland 2015

Landen bezocht: